Köpvillkor
Är du under 18 år krävs din målsmans tillstånd för att du skall kunna handla hos oss.
Samtliga priser är angivna i svenska kronor (sek), inklusive 25 % moms.
I kundvagnen kan man se det totala priset, alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Vi samarbetar med Svea ekonomi där kortbetalning, faktura, direktbetalning med bank samt konto/delbetalning finns som alternativ.
Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Ångerrätt
Enligt svensk lag har du 14 dagars ångerrätt vid distansköp.
Detta innebär att du inom 14 dagar efter att vi har skickat varan till dig måste meddela oss om eventuellt retur.
Meddelandet skall skickas till info@grandershop.se
I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Vi betalar tillbaka hela ordersumman, men du står själv för returportot. Detta gäller endast om varan inklusive originalförpackning är i precis samma skick som vid leverans. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Ångerrätt för företagskunder kan vi i dagsläget inte erbjuda. Distansavtalslagen gäller endast mellan konsumenter och näringsidkare.
Reklamation
Skulle varan på något sätt vara skadad, kan du självklart reklamera den.
Detta ska du göra inom 7 dagar från det att du mottagit varan. Meddela även detta till oss på info@grandershop.se
Returer skall skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter
I samband med din registrering vid beställningen, godkänner du att vi lagrar och använder dina
uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.
Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den informationen som vi har registrerat om dig.
Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant, kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
Leveransvillkor
Vad kostar frakten?
Viktbaserad frakt, kostnad styrs av vikten på det du handlar.
Fraktfritt: Vid order över 5 000 kronor
Leveranstid?
Självklart skickar vi varan till dig så fort som möjligt, räkna med ca 3 till 7 dagar på lagerförda varor.
Är det brådskande får du gärna nämna det vid beställningen, så försöker vi prioritera.
Ej uthämtade varor
För alla varor som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaden för
returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 220:-
Returer
Returer sker på egen bekostnad förutom om varan är defekt.
Returer skall skickas som brev eller paket, inte mot postförskott, dessa kommer vi inte att lösa ut.
Se även Konsumentverket: Distansavtal & E-handel.